Westland Kaas B.V., gevestigd in Huizen, is in 1936 opgericht door de familie Westland. De familie is 100% eigenaar van het bedrijf. Westland Kaas laat haar kazen produceren bij verschillende Nederlandse zuivelcoöperaties en is eigenaar van de merken Maaslander, Old Amsterdam, Trenta en Westlite die (inter)nationaal een sterke positie hebben opgebouwd. Ons iconische merk Old Amsterdam is geboren vanuit een compromisloze zoektocht naar de beste smaak waarin vernieuwing en ondernemerschap voorop stonden. Een onafhankelijk onderzoeksinstituut werd door de familie Westland voor een onmogelijke taak gesteld: ontwikkel een receptuur voor de lekkerste oude kaas. Een kaas met rijpingskristallen en een pittige smaak, die toch smeuïg en snijdbaar is. Dit resulteerde in een gepatenteerd proces waarin kennis over landsgrenzen heen werd gecombineerd met Hollandse nuchterheid. Smaak, volgens onze eigen regels.
Over de rol
Voor onze Marketingafdeling zijn wij op zoek naar een ervaren Brand Lead met een groot hart voor Old Amsterdam. In deze rol ben je eindverantwoordelijk voor alle marketingactiviteiten van het merk Old Amsterdam wereldwijd met als focus Nederland. In deze leidinggevende rol wordt business sensitiviteit gecombineerd met een doordachte strategie op het gebied van merkpositionering, merkbeheer, communicatie, media en innovatie. Je focust op strategie en geeft leiding aan je eigen team, de business teams in Nederland en je geeft mede lead aan het business team in Duitsland. Je draagt bij aan zowel lange termijn merkontwikkeling als korte termijn activatie's. Kortom, van jou wordt verwacht dat je een zelfstandige bijdrage levert aan de merkstrategie en positionering van Old Amsterdam.
Wat je gaat doen
Jouw belangrijkste verantwoordelijkheden zijn:
- Positionering van het merk (positionering, strategie, design construct, pricing guidelines, Above the line (ATL) communicatie);
- Prijsstrategie;
- Portfolio management;
- Opstellen van het marketing jaarplan;
- Communicatie- en mediastrategie;
- Bepalen en opstellen van het marketingbudget in lijn met de strategische doelstellingen;
- Leiding geven aan de Business Teams in Nederland en Duitsland.
In deze functie rapporteer je aan de Chief Operating Officer (COO).
Dit ben jij
Smaakt dit al naar meer? Onze ideale collega beschikt over sterke communicatieve vaardigheden, weet als geen ander stakeholders effectief te managen en pakt als vanzelfsprekend de leiding. Verder beschik je over:
- Academisch werk- en denkniveau, opleiding in de richting van Marketing;
- Minimaal 10 jaar relevante werkervaring binnen FMCG / Food (B2C);
- Sterke analytische en conceptuele vaardigheden;
- Ervaring in het aansturen van multidisciplinaire teams;
- Sterk in het opzetten van strategische frameworks op gebied van positionering, pricing, innovatie, portfolio, communicatie en mediastrategie;
- Kennis van innovatie/productontwikkeling, communicatie en activatie, inclusief winkelvloerniveau;
- Uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift. Kennis van de Duitse taal is een pré.
Wij bieden
- Een marktconform salaris afhankelijk van je kennis en ervaring;
- Uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden zoals een bonus en winstdelingsregeling, reiskostenvergoeding, sportvergoeding en goede pensioenregeling;
- Veel aandacht voor persoonlijke ontwikkeling middels training en opleiding;
- Een collegiale werkomgeving waarbinnen veel waarde wordt gehecht aan een prettige werksfeer en informele activiteiten zoals de jaarlijkse Westland ski trip;
- De kans om verder te bouwen aan een A-merk waar je trots op kunt zijn!
Reageren?
Ben of ken jij de Brand Lead die wij zoeken? We ontvangen jouw CV en korte motivatiebrief graag via recruitment@westland-kaas.nl.
Heb je vragen over deze vacature? Neem dan contact op met het HR-team via recruitment@westland-kaas.nl.
