Westland Kaas B.V., gevestigd in Huizen, is in 1936 opgericht door de familie Westland. De familie is 100% eigenaar van het bedrijf. Westland Kaas laat haar kazen produceren bij verschillende Nederlandse zuivelcoöperaties en is eigenaar van de merken Maaslander, Old Amsterdam, Trenta en Westlite die (inter)nationaal een sterke positie hebben opgebouwd. Ons iconische merk Old Amsterdam is geboren vanuit een compromisloze zoektocht naar de beste smaak waarin vernieuwing en ondernemerschap voorop stonden. Een onafhankelijk onderzoeksinstituut werd door de familie Westland voor een onmogelijke taak gesteld: ontwikkel een receptuur voor de lekkerste oude kaas. Een kaas met rijpingskristallen en een pittige smaak, die toch smeuïg en snijdbaar is. Dit resulteerde in een gepatenteerd proces waarin kennis over landsgrenzen heen werd gecombineerd met Hollandse nuchterheid. Smaak, volgens onze eigen regels.
Over de rol
Voor onze Marketing afdeling zoeken wij naar een gedreven en creatieve Brand Manager Old Amsterdam Nederland om ons team te versterken. Als Brand Manager speel je een cruciale rol in het mede vormgeven en uitvoeren van onze wereldwijde merkstrategie. In deze rol ben je verantwoordelijk voor álle creatie en innovatie voor Old Amsterdam Nederland. Je werkt aan het optimaliseren van de merkpositionering en het identificeren van kansen in de markt. Je rapporteert aan de Brand Lead Old Amsterdam Nederland en wordt ondersteund in je werkzaamheden door de Marketing Support Medewerker(s).
Wat je gaat doen
Jouw belangrijkste verantwoordelijkheden zijn:
- Ontwikkelen en uitvoeren van (social) mediaplannen;
- Opstellen van (retail) activatie- en communicatieplannen;
- Creatie van communicatie en activatie’s;
- Design van Point of Sale-materialen en verpakkingen;
- Managen van innovatieprojecten inclusief prijsstrategie, design, propositie en communicatie.
Dit ben jij
Wij zoeken een resultaatgerichte marketeer met een ondernemende en creatieve mindset. Je bent niet alleen een strateeg, maar ook iemand die graag de handen uit de mouwen steekt. Met een hands-on aanpak zorg jij ervoor dat plannen ook daadwerkelijk tot uitvoering komen. Je bent een doener die resultaten boekt. Initiatief nemen zit in jouw DNA. Kansen wacht jij niet af. Als drijvende kracht achter vernieuwing en verandering inspireer je anderen met jouw proactieve houding. Verder beschik je over:
- Afgeronde WO of HBO opleiding in Marketing;
- 5-8 jaar marketingervaring in FMCG-sector;
- Uitstekende beheersing, zowel mondeling als schriftelijk, van de Nederlandse en Engelse taal;
- Sterk in merkdenken op strategisch, conceptueel en creatief vlak;
- Affiniteit met e-commerce en social media.
Wij bieden
- Een marktconform salaris afhankelijk van je kennis en ervaring;
- Uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden zoals een reiskostenvergoeding, sportvergoeding en goede pensioenregeling;
- Laptop en mobiele telefoon;
- Een uitdagende functie binnen een innovatief familiebedrijf;
- Ruimte voor het inbrengen van jouw ideeën en aandacht voor persoonlijke ontwikkeling;
- Een collegiale werkomgeving waarbinnen veel waarde wordt gehecht aan een prettige werksfeer en informele activiteiten zoals de jaarlijkse Westland ski trip;
- De kans om verder te bouwen aan een A-merk waar je trots op kunt zijn!
Standplaats: Huizen, mogelijkheid om hybride te werken.
Reageren?
Smaakt dit naar meer? Stuur dan jouw sollicitatie met CV en korte motivatiebrief naar recruitment@westland-kaas.nl.
Heb je vragen over deze vacature? Aarzel dan niet om contact op te nemen met ons HR-team via recruitment@westland-kaas.nl.
