Vacature overzicht

Senior Brand Manager Old Amsterdam Nederland

36 uur per week

17 February 2022

Voor onze afdeling Marketing zijn wij op zoek naar en Senior Brand Manager. Een leidinggevende marketingrol waarbij business sense gecombineerd wordt met de juiste strategie op merk, communicatie en innovatie. Je bent de spin in het web in het aansturen en aanjagen van multidisciplinaire teams. Een combinatie van zowel lange termijn merkontwikkeling als korte termijn activatie voor strategisch focusland Nederland. Er wordt een zelfstandige bijdrage verwacht wat betreft merkstrategie en positionering van Old Amsterdam in Nederland.

 

Resultaatgebieden en activiteiten

  • Business Team
    • Leidt het (multidisciplinaire) Business Team Nederland, gezamenlijk (met Sales, Trade Marketing en Finance) verantwoordelijk voor de resultaten, het volume, de omzet en ontwikkeling van het merk OA in Nederland
  • Portfolio & Pricing strategie
    • Optimaliseren van portfolio
    • Signaleren kansen en bedreigingen en weet dit te vertalen naar concrete portfolio en pricing strategie voor OA in Nederland.
    • Doet hiervoor de juiste analyses en faciliteert besluitvorming
  • Innovatie/ product ontwikkeling
    • Verantwoordelijk voor rolling innovatiefunnel
    • Signaleert kansen vanuit consument/retail/markt en vertaalt dit naar nieuwe producten/innovaties
    • Als projectleider verantwoordelijk voor het realiseren van innovatie initiatieven/ nieuwe producten
  • Merk (strategie) en positionering
    • Uitvoeren en verrijken van merkstrategie en merkpositionering van Old Amsterdam in Nederland passend binnen wereldwijde OA strategie/kader
    • Hier uitvoering aan geven a. door vertaling naar jaarplannen en het bewaken van de uitvoering
  • Visual identity Old Amsterdam Nederland
    • Bewaken van visual identity OA Nederland binnen wereldwijde OA strategie/kader
    • Design ontwikkeling
    • Design projecten uitvoeren
  • Communicatie
    • Eindverantwoordelijk voor alle communicatie en juiste mediamix voor OA in Nederland, inclusief shopfloor
    • Keuze voor juiste kanalen en platformen
  • Eindverantwoordelijk voor totstandkoming en beheren van Marketing Budget OA Nederland
  • Data analyse en Brand tracking

Kwalificaties en vaardigheden

  • 6-10 jaar marketing ervaring in FMCG, Business to Consumer
  • Academisch werk en denk niveau; analytische en conceptuele vaardigheden
  • Ervaring in aansturen multidisciplinaire teams en leidinggeven
  • Ervaring in innovatie/product ontwikkeling, communicatie & activatie waaronder ook shopfloor
  • Overige kenmerken: leider met de drive om verschil te willen maken, hands on mentaliteit, zelfstandige en energieke werkwijze, eigenaarschap, gedisciplineerd. Intermenselijke- en reflectieve vaardigheden.
  • Belangrijke competenties: communicatief, creativiteit, conceptueel, business sense, analytisch, commercialiteit en executiekracht

Belangstelling

Ben je geïnteresseerd? Dan kun je terecht bij Marije Vermeulen, telefonisch bereikbaar op 06 36 59 40 10. Uitgebreide informatie over de organisatie is te vinden op https://www.westlandkaas.nl/. Westland Kaas heeft de werving en selectie voor de vacature exclusief uitbesteed aan Bright executive search.