Vacature overzicht

Senior Brand Manager Old Amsterdam Duitsland

36 uur per week

18 August 2022

Westland Kaas B.V., gevestigd in Huizen, is in 1936 is opgericht door de familie Westland. De familie is 100% eigenaar van het bedrijf. Westland Kaas laat haar kazen produceren bij verschillende Nederlandse zuivelcoöperaties en is eigenaar van de merken Maaslander, Old Amsterdam, Trenta en Westlite die (inter)nationaal een sterke positie hebben opgebouwd. Sinds kort slaat Westland met het merk WildWestLand tevens haar vleugels uit in het vegan-segment. We onderscheiden ons als een authentiek, innovatief familiebedrijf opererend vanuit een gezonde Hollandse handelsgeest.

Functie

Internationale leidinggevende marketingrol waarbij business sense gecombineerd wordt met de  juiste strategie op merk, communicatie en innovatie. Je bent de spin in het web in het aansturen en aanjagen van multidisciplinaire teams. Een combinatie van zowel lange termijn merkontwikkeling als korte termijn activatie voor strategisch focusland Duitsland. Er wordt een zelfstandige bijdrage verwacht wat betreft merkstrategie en positionering van OA in Duitsland.

Doel van de functie

Verantwoordelijk voor alle korte en lange termijn marketing activiteiten van het merk Old Amsterdam in Duitsland.

Succesvol als; Old Amsterdam in Duitsland groeit volgens strategie 2021 - 2023

Plaats in de organisatie

Rapporteert aan:        Marketing Lead Westland

Geeft leiding aan:       Junior Brand Manager Old Amsterdam Duitsland

Werkt samen met:    Sales team Duitsland, Old Amsterdam                                             Marketeers, Creative Agencies, Media                                             Agency, Marktonderzoeksbureaus, R&D,                                         Kwaliteit, Inkoop, Trade Marketing en                                             Finance

Omvang merk:           OA Duitsland;  Volume (kg): 3.000.000       

Resultaatgebieden en activiteiten

  • Business Team
    • Leidt het (multidisciplinaire) Business Team Duitsland, gezamenlijk verantwoordelijk voor de resultaten, het volume, de omzet en ontwikkeling van het merk OA in Duitsland
  • Portfolio & Pricing strategie
    • Optimaliseren van portfolio
    • Signaleren kansen en bedreigingen en weet dit te vertalen naar concrete portfolio en pricing strategie voor OA in Duitsland
    • Doet hiervoor de juiste analyses en faciliteert besluitvorming
  • Innovatie/ product ontwikkeling
    • Verantwoordelijk voor rolling innovatiefunnel
    • Signaleert kansen vanuit consument/retail/markt en vertaalt dit naar nieuwe producten/innovaties
    • Als projectleider verantwoordelijk voor het realiseren van innovatie initiatieven/ nieuwe producten
  • Merk (strategie) en positionering
    • Definiëren van merkstrategie en merkpositionering OA Duitsland passend binnen wereldwijde OA strategie/kader
    • Hier uitvoering aan geven a. door vertaling naar jaarplannen en het bewaken van de uitvoering
  • Visual identity OA Duitsland
    • Definiëren en bewaken van visual identity OA Duitsland binnen wereldwijde OA strategie/kader
    • Design ontwikkeling
    • Design trajecten uitvoeren
  • Communicatie
    • Eindverantwoordelijk voor alle communicatie en juiste mediamix voor OA in Duitsland, inclusief shopfloor
    • Keuze voor juiste kanalen en platformen
  • Eindverantwoordelijk voor totstandkoming en beheren van Marketing Budget OA Duitsland
  • Data analyse en Brand tracking

Kwalificaties en vaardigheden

  • 6-10 jaar marketing ervaring in FMCG, Business to Consumer
  • Academisch werk en denk niveau; analytische en conceptuele vaardigheden
  • Goede beheersing van de Engelse
  • Heeft affiniteit met de Duitse cultuur & gewoonten (consumenten en shoppergedrag) en is bereid zich hierin verder te verdiepen.
  • Pré: spreekt uitstekend Duits en heeft werkervaring in een Duitse omgeving.
  • Ervaring in aansturen multidisciplinaire teams en leidinggeven
  • Ervaring in innovatie/product ontwikkeling, communicatie & activatie waaronder ook shopfloor
  • Overige kenmerken: leider met de drive om verschil te willen maken, hands on mentaliteit, zelfstandige en energieke werkwijze, eigenaarschap, nieuwsgierig, gedisciplineerd. Intermenselijke- en reflectieve vaardigheden.
  • Belangrijke competenties: business sense, conceptueel, creatief, analytisch, commercialiteit en executiekracht

Standplaats

Huizen

Reageren

Ben je geïnteresseerd? Solliciteer dan via www.batenborch.com. Voor meer informatie kun je terecht bij Mirjam Vriesman, recruitment consultant, telefonisch bereikbaar op 06 21 99 27 13. Uitgebreide informatie over de organisatie is te vinden op https://www.westlandkaas.nl/. Westland Kaas heeft de werving en selectie voor de vacature Senior Brandmanager Old Amsterdam Duitsland exclusief uitbesteed aan Batenborch.

 

 

 

 

 

Senior Brand Manager Old Amsterdam Duitsland